Back to top

Bine ati venit la UniCredit Bank!

Alpha Bank devine parte UniCredit Bank

 

Cash Management

UniCredit Bank se bucura de o reputatie puternica in calitate de furnizor de top al solutiilor de Cash Management si Electronic Banking. Cu o abordare individuala a cerintelor fiecarui client, specialistii nostri in Cash Management au in vedere intregul lant financiar.

Conturi curente

Conturile curente pe care le-ati detinut la data transferului, impreuna cu soldurile aferente acestora, au fost transferate si sunt active la UniCredit Bank incepand cu data de 18 August 2025.

Pentru a afla noul dumneavoastra IBAN la UniCredit Bank va rugam sa folositi “Convertorul” de pe pagina principala, sectiunea Corporate.

UniCredit Bank a preluat drepturile si specimenele de semnatura ale persoanelor imputernicite pe conturile Companiei dumneavoastra la data transferului, astfel cum acestea au fost stabilite in relatia cu Alpha Bank si, de asemenea, a preluat si debitele neacoperite aferente fiecarui cont, care sunt reținute automat din incasarile viitoare inregistrate in aceste conturi sau vor fi compensate din fondurile disponibile in celelalte conturi transferate sau existente la UniCredit Bank, indiferent de moneda contului.

Daca ati fost sau ati devenit client al ambelor banci pana la momentul fuziunii, conturile detinute la Alpha Bank au fost preluate separat fata de cele pe care le detineti deja la UniCredit Bank.

Oferta tranzactionala UniCredit Bank SA este aplicabila incepand cu data de 18 August 2025.

In cazul in care ati detinut oferta standard in Alpha Bank,  comisioanele aplicate sunt acum cele standard, in vigoare, disponibile aici:  Tarif de comisioane corporate - Romana

Pentru informatii privind ofertele preferentiale existente in Alpha Bank de care veti beneficia la UniCredit Bank incepand cu data migrarii, va rugam sa va adresati Managerului de relatii cu clientii dedicat sau consultantilor din sucursala UniCredit Bank alocata.

Pachete de cont curent

In functie de pachetul de cont curent pe care l-ati detinut la Alpha Bank, incepand cu data de 18 August 2025, beneficiati in cadrul Unicredit Bank, de un nou pachet de cont curent care tine cont de serviciile si gratuitatile oferite anterior in pachetul de la Alpha Bank.

Pachetele UniCredit Bank permit personalizarea prin adaugarea uneia sau mai multor extra optiuni pachetului de baza, in functie de tipul pachetului si de specificul nevoilor companiei dumneavoastra.

Toate pachetele ofera o gama extinsa de produse si servicii bancare incluse: conturi curente, carduri de debit business, solutii de Internet Banking si Mobile Banking, precum si multiple operatiuni incluse ce pot fi realizate utilizand produsele conectate, cu un cost unic de administrare lunara, mai mic decat cel aferent independent fiecarui produs detinut in parte, pentru a va asigura un nivel optim de predictibilitate din punct de vedere al cheltuielilor. Mai mult, pachetele permit personalizarea prin adaugarea uneia sau mai multor extra optiuni pachetului de baza, in functie de tipul pachetului si de specificul nevoilor afacerii dumneavoastra.

Informatii suplimentare privind pachetul GeniusIMM cu sau fara extra optiuni pentru companii cu cifra de afaceri ≥ 1 milion EUR, pot fi consultate aici: Cont curent, lichiditati, plati si colectari, iar contractul aferent noului pachet Contract pentru furnizarea produselor si serviciilor bancare - Persoane Juridice poate fi consultat aici.

Pentru mai multe detalii referitoare la orele limita de procesare, va rugam sa consultati sectiunea Ore limita si data de valuta.

Carduri de debit business

Cardurile de debit pe care le-ati detinut  la Alpha Bank au fost inlocuite cu noi carduri de debit emise cu sigla UniCredit Bank.

Ati receptionat cardurile de debit emise cu sigla UniCredit Bank in aceeasi Sucursala Alpha Bank pe care ati selectat-o la emiterea initiala a acestuia/acestora. Impreuna cu fiecare card, ati primit si instructiunile necesare activarii acestora.

In cazul in care cardul detinut la Alpha Bank era de tip Visa Business, cardul emis sub sigla UniCredit Bank este Mastercard Business Silver, iar daca cel detinut la Alpha Bank a fost de tip Mastercard Professional, cardul emis sub sigla UniCredit Bank este Mastercard Business Gold.Functionalitatile oferite de cardurile Mastercard BusinessGold si Mastercard Business Silver le puteti descoperi aici.

 

Intrebari frecvente - Conturi curente

Ce se intampla cu contul meu de plati/curent de la Alpha Bank ?

Toate conturile de plati/ curente pe care le detineati la data transferului la Alpha Bank, impreuna cu soldurile aferente acestora, au fost transferate la UniCredit Bank, noile coduri IBAN atribuite fiind disponibile spre consultare in informarea dedicata transmisa catre dumneavoastra, precum si intr-un convertor disponibil pe pagina dedicata UniCredit Bank.

Unde pot consulta informatii cu privire la comisioanele aplicabile conturilor curente si tranzactiilor realizate ?

In cazul in care ati detinut oferta standard in Alpha Bank, comisioanele aplicate la UniCredit Bank sunt cele standard in vigoare disponibile aici: Taxe si comisioane Persoane Juridice cu cifra de afaceri ≥ 1 milion EUR.

Ce se intampla cu comisioanele negociate care se aplicau pe tranzactii in Alpha Bank ?

Pentru informatii privind ofertele preferentiale si comisioanele negociate de care ati beneficiat la Alpha Bank, va rugam sa va adresati Managerului de relatii cu clientii dedicat sau consultanților din sucursala UniCredit Bank alocata.

Ce se va intampla cu tranzactiile initiate de parteneri utilizand contul IBAN de Alpha Bank dupa data de 18.08.2025?

Aceste tranzactii vor fi refuzate, iar fondurile vor fi returnate automat catre parteneri de bancile acestora.

Ce se intampla cu imputernicitii setati pe conturile din Alpha Bank?

Toate drepturile persoanelor imputernicite pe conturile din Alpha Bank raman in vigoare pe noile conturi.

Intrebari frecvente - Pachetele de cont

Ce se va intampla cu pachetul de cont existent in Alpha Bank ?

In functie de pachetul de cont curent pe care l-ati detinut la Alpha Bank, incepand cu data de 18.08.2025, beneficiati in cadrul Unicredit Bank, de un nou pachet de cont current, dupa cum urmeaza:

Pachet contractat la Alpha Bank Pachet migrat in UniCredit Bank
Pachet Alpha IMM GO Pachet GeniusIMM
Pachet Alpha IMM PLUS

Pachet GeniusIMM

+ Extraoptiune Plati electronice nelimitate interbancare in Lei din conturile incluse in pachetul de cont curent

Pachet Alpha IMM PRO

Pachet GeniusIMM

+ Extraoptiune Plati electronice nelimitate interbancare in Lei din conturile incluse in pachetul de cont curent

+ Extraoptiune Plati electronice nelimitate interbancare in valuta din conturile incluse in pachetul de cont curent

Pachet Alpha IMM ID

Pachet GeniusIMM

+ Extraoptiune Plati electronice nelimitate interbancare in Lei din conturile incluse in pachetul de cont curent

+ Extraoptiune Plati si incasari in Lei cu cecuri si bilete la ordin din / in conturile incluse in pachet

Pachet Alpha IMM PRO MAX

Pachet GeniusIMM

+ Extraoptiune Plati electronice nelimitate interbancare in Lei din conturile incluse in pachetul de cont curent

+ Extraoptiune Plati electronice nelimitate interbancare in valuta din conturile incluse in pachetul de cont curent

+ Extraoptiune Plati si incasari in Lei cu cecuri si bilete la ordin din / in conturile incluse in pachet

Pachet Alpha IMM WORLD

Pachet GeniusIMM

+ Extraoptiune Plati electronice nelimitate interbancare in Lei din conturile incluse in pachetul de cont curent

+ Extraoptiune Plati electronice nelimitate interbancare in valuta din conturile incluse in pachetul de cont curent

+ Extraoptiune Plati si incasari in Lei cu cecuri si bilete la ordin din / in conturile incluse in pachet

Intrebari frecvente - Carduri

Pot face plati pe Internet in siguranta, cu cardurile de debit business emise de UniCredit Bank ?

Puteti face plati pe Internet in conditii de maxima siguranta cu toate cardurile de debit emise de UniCredit Bank. Platile online prin 3D Secure pot fi autorizate direct din aplicatia Business Mobile sau Mobile Token (aferent serviciului BusinessNet activ) sau prin introducerea unei parole statice si prin introducerea parolei 3D Secure (pe care o vei primi pe numarul de telefon inregistrat la banca) in pagina de autorizare a tranzactiei.

Pot anula o plata cu cardul ?

Daca tranzactia nu s-a decontat (este in curs de procesare), o puteti anula numai prin contactarea comerciantului. Acest tip de tranzactii nu pot fi anulate prin contactarea bancii.

Daca tranzactia s-a decontat (apare pe extrasul de cont), o puteti contesta direct prin aplicatia Business Net sau la orice sucursala UniCredit Bank, iar banca va incerca recuperarea sumei de bani de la comerciant, prin intermediul bancii acestuia (operatiune numita „refuz de plata”).

Care sunt limitele de tranzactionare cu cardul si ce pot face daca am nevoie de modificarea lor (marire/micsorare) ?

Limitele de tranzactionare cu cardul sunt diferite atat in functie de tipul de card, precum si in functie de tipul tranzactiei. In functie de tipul de card, limitele zilnice standard sunt urmatoarele:

Mastercard Business Silver

  • Limita zilnica utilizare POS: 10 plati / 8.000 Lei
  • Limita zilnica utilizare Internet: 10 plati/ 8.000 Lei
  • Limita zilnica utilizare ATM: 10 retrageri de numerar / 4.000 Lei

 

Mastercard Business Gold

  • Limita zilnica utilizare POS: 10 plati / 8.000 Lei
  • Limita zilnica utilizare Internet: 10 plati/ 8.000 Lei
  • Limita zilnica utilizare ATM: 10 retrageri de numerar / 8.000 Lei

Limitele de tranzactionare zilnice (ATM, POS, Internet) modificate sub nivelul celor standard aplicabile cardurilor de debit emise de Aplha Bank ce nu depasesc limitele standard mai sus mentionate, vor fi pastrate identic si pentru fiecare din cardurile nou emise cu sigla UniCredit Bank.

Puteti modifica limitele de tranzactionare prin modulul Card Management din BusinessNet sau Business Mobile (daca detineti activ acest produs), apeland serviciul InfoCenter la 021 200 20 20 sau la *2020 (de pe mobil) respectiv in sucursala, in functie de nevoile de business ale companiei.

Cum procedez pentru blocarea cardului ?

Blocarea cardului se poate face instant din aplicatia Business Mobile sau prin intermediul modulului Card Management din BusinessNet (daca detineti activ acest produs) sau apeland serviciul Info Center la 021 200 20 20 sau la *2020 (de pe mobil).

Cum anulez un card de debit ?

In vederea anularii cardului atasat unui cont de companie deschis la UniCredit Bank, reprezentantul legat trebuie sa se adreseze oricarei sucursale a bancii.

Ce se intampla cu asigurarea de calatorie odata cu migrarea cardului de la Alpha Bank la UniCredit Bank ?

In cazul in care cardul emis de Alpha Bank include o asigurare de calatorie, aceasta este valabila pana la momentul fuziunii, urmand ca din ziua urmatoare sa beneficiati de asigurarea de calatorie aferenta cardului emis de UniCredit Bank, cu conditia ca la momentul accesarii numarului de urgenta cardul sa fie valabil/activ.

Cum activez noul card ?

Imediat dupa primirea cardului, veti putea sa activati cardul, prin setarea codului PIN, astfel:

La orice ATM prin 3 pasi simplii:

  • tastati codul de securitate din SMS;
  • introduceti codul PIN ales de dumneavoastra;
  • reintroduceti PIN-ul pentru confirmare.

Apeland serviciul InfoCenter la numarul de telefon 021 200 2752, serviciul InfoCenter dedicate clientilor Alpha Bank, daca nu mai sunteti in posesia SMS-ului cu codul PIN.

Cardul dumneavoastra va fi functional doar dupa data de 15 August 2025.

Unde va fi livrat noul card de debit business UniCredit Bank ?

Cardul va fi livrat in sucursala selectata initial la emiterea cardului Alpha Bank. In calitate de utilizator de card, veti primi un SMS pe numarul de telefon setat in relatie cu Alpha Bank, in momentul in care noul card ajunge in sucursala. Din acest moment, puteti veni in sucursaala pentru ridicarea cardului.

Care sunt cardurile de debit business UniCredit Bank cu asigurare gratuita de calatorie in strainatate ?

Asigurarea de calatorie in strainatate este oferita gratuit in continuare posesorilor de Alpha Mastercard Professional World, ce la UniCredit Bank vor beneficia de Mastercard Business Gold. Termeni si conditii aici.

Nu am primit noul card de la UniCredit Bank, cum pot intra in posesia lui ?

In cazul in care nu intrati in posesia noului card, va rugam sa ne contactati prin apel la InfoCenter UniCredit Bank pentru verificarea statusului de livrare a cardului, la numarul de telefon dedicat clientilor Alpha Bank 021 200 2752 (apel cu tarif normal din orice retea) sau ne puteti scrie la adresa dedicata: bineaivenit@unicredit.ro.

Am primit cardul dar nu stiu codul PIN/nu am primit SMS cu codul de activare.

In cazul in care nu mai sunteti in posesia SMS-ului cu codul PIN, puti apela InfoCenter la numarul de telefon 021 200 2020 unde veti fi ajutat si cu setarea codului PIN.

Eu am avut un card Visa emis de Alpha Bank, de ce am primit un Mastercard din partea UniCredit Bank ?

UniCredit Bank emite doar carduri de debit sub sigla Mastercard, iar cardul dumneavoastra a fost emis pe produsul similar astfel incat sa va bucurati in continuare de functionalitati si beneficii specifice produsului detinut. Regasiti mai multe infomatii cu privire la functionalitati si beneficii aici.

Platesc pentru inlocuirea cardului Alpha Bank cu noul card emis de UniCredit Bank ?

Noul card de debit va fi emis gratuit. 

Noul card de debit emis de UniCredit Bank este automat inregistrat la comerciantii unde platesc abonamente ?

Daca aveti cardul salvat in platformele anumitor comercianți (de exemplu pentru servicii pe platforme de filme, muzica, taxi, plata facturilor etc.) este necesar ca din contul dumneavoastra inregistrat la comercianti sa salvati noul card Mastercard emis de UniCredit Bank pentru platile viitoare, incepand cu data de 15 August 2025.

De cand voi putea folosi cardul emis de UniCredit Bank ?

Cardul dumneavoastra emis de Alpha Bank va fi functional pana la data 14 August 2025 iar noul card de debit emis de UniCredit Bank va fi functional incepand cu data de 15 August 2025.

Daca am mai multe carduri la Alpha Bank emise pentru mai multi utilizatori autorizati, voi avea tot atatea carduri si la UniCredit Bank ?

Da, la UniCredit Bank vor fi emise carduri pentru toti utilizatorii autorizati, asa cum le aveti la Alpha Bank, pe tipurile de carduri corespondente celor din Alpha Bank. Detalii despre cardurile corespondente si beneficiile acestora le veti regasi in notificarea transmisa.

Aplicatii digitale

BUSINESSNET si BUSINESS MOBILE

La UniCredit Bank beneficiati de o noua experienta prin utilizarea canalelor electronice cu acces la distanta.

Alpha Online Banking si software token Alpha Safe Access 2.0 pe care le-ati utilizat la Alpha Bank au fost functionale pana la data de 14 August 2025 si  inlocuite cu serviciile BusinessNet si BusinessMobile ulterior acestei date, insa accesibile incepand cu data de 18 August 2025.

Nota: Serviciile BusinessNet/ Business Mobile sunt disponibile la UniCredit Bank doar daca la Alpha Bank ati optat pentru servicile Alpha Online Banking si ati accesat aceste servicii in ultimele 18 luni.

Serviciul BusinessNet este disponibil in doua variante: BusinessNet Basic varianta standardizata si BusinessNet Professional care, pe langa functionalitatile aferente variantei standardizate, ofera si optiuni precum importul de fisiere de plati si transmiterea extraselor de cont in format MT940/MT942 nestructurat. Pentru detalii despre operatiunile si functionalitatile serviciului BusinessNet accesati Aplicatii si canale electronice.

Accesarea aplicatiei BusinessNet se va putea realiza direct de pe site-ul bancii www.unicredit.ro in sectiunea “INTERNET BANKING” in baza introducerii numelui de utilizator si a unui cod de securitate generat de token.

Numele de utilizator pe care l-ati folosit pentru accesarea aplicatiilor disponibile la Alpha Bank  a fost preluat identic si pentru accesarea aplicatiilor BusinesNet si/sau Business Mobile.

In mod exceptional, daca structura numelui de utilizator nu a fost agreata de sistemele UniCredit Bank ati primit ulterior printr-un mesaj dedicat  datele de acces in noile aplicatii UniCredit Bank.

Codul de securitate este generat de aplicatia Mobile Token (token software) ulterior configurarii acesteia sau in cazuri exceptionale de dispozitivul Digipass (token hardware).

In concordanta cu functionalitatile utilizate in aplicatia Alpha Online Banking va aducem la cunostinta ca beneficiati automat fie de serviciul BusinessNet Basic fie de serviciul BusinessNet Professional.

Incepand cu 18 August 2025 pentru canalele electronice se vor aplica Conditii generale de utilizare ale serviciului BusinessNet.

O descriere completa a serviciului Business Mobile o gasiti aici.

Activarea aplicatiei Business Mobile o puteti face de la distanta, dupa descarcarea ei din magazinul de aplicatii specific sistemului de operare folosit, fara sa fie necesara prezenta dumneavoastra la banca.

Fiecare utilizator primeste in momentul configurarii, pe telefonul mobil, un cod de activare al aplicatiei. Codurile de activare pentru Business Mobile sunt distincte de codurile de activare folosite pentru serviciul Mobile Token.

Numele de utilizator pentru aplicatia Business Mobile va fi acelasi ca si pentru serviciul BusinessNet.

Extrase de cont

Incepand cu data de 18 August 2025, puteti obtine extrasele de cont zilnice pentru noile dvs. conturi prin BusinessNet si Business Mobile sau in sucursalele UniCredit Bank, in functie de optiunea dvs.

In functie de aplicatie veti avea acces la urmatoarele optiuni:

  • In aplicatia BusinessNet:
    • extrase de cont in format PDF;
    • extrase de cont in format MT940/MT942 (doar pentru detinatorii aplicatiei BusinessNet Professional se vor genera dupa data mentiona extrasele in format MT940/MT942 standard).
    • Pe langa afisarea in aplicatie a tranzactiilor la nivel de cont, BusinessNet permite si generarea si descarcatrea de liste de tranzactii in format CSV/PDF.

  • In aplicatia BusinessMobile puteti accesa extrase de cont in format PDF.

 

Intrebari frecvente

Cum se va acorda accesul in aplicatia BusinessNet?

Acordarea accesului in aplicatie are la baza regulile de acces stabilite pentru aplicatia Alpha Online Banking, drepturile/regulile asociate fiecarui cont de la Alpha Bank au fost revizuite iar echivalentul acestora a fost transferat in sistemele UniCredit Bank. Astfel fiecare utilizator va primi instructuni personalizate necesare activarii serviciului, printr-un mesaj in aplicatia Alpha Online Banking.

Cand vor fi disponibile conturile si cardurile in aplicatia BusinessNet?

Produsele bancare (conturi/carduri) vor fi disponibile in aplicatia BusinessNet, incepand cu data de 18 August 2025. Vizualizarea cardurilor de debit in aplicatie se realizeaza in functie de accesul la contul curent ce este asociat fiecarui card.

Ce se intampla cu drepturile de creare si autorizare (semnare) plati si tranzactii pe care utilizatorii le aveau anterior in aplicatia Alpha Bank?

Cu privire la drepturile de operare tranzactii acordate mentionam ca utilizatorii care au avut acces pentru a crea cel putin un tip de plata, pot crea in sistemele UniCredit Bank orice tip de plata accesand meniul “Plati”, urmand ca aceasta sa fie autorizata (semnata) de catre utilizatorii cu drept de semnatura cu respectarea limitelor de tranzactionare existente.

In plus, utilizatorii beneficiaza de o experienta imbunatatita prin simplificarea pasilor pentru crearea ordinelor de plata. In sistemele UniCredit Bank nu este necesara semnatura pentru crearea ordinului de plata, fiind suficienta doar semnatura pentru autorizarea platii in vederea procesarii acesteia.

Depturile de semnatura, au fost definite cat mai apropiat de structura utilizata anterior la Alpha Bank, iar in cazul in care vor fi necesare modificari ulterioare acestea vor putea fi implementate oricand dupa data migrarii, in baza unei cereri formulate in mod expres.

Ce se intampla cu Beneficiarii si sabloanele salvate si setate in aplicatia Alpha Online?

Beneficiarii si sabloanele setate in aplicatia Alpha Online Banking au fost preluate si vor fi disponibile in BusinessNet exceptand situatiile in care codul IBAN beneficiar este de Alpha Bank. Sabloanele avand astfel de coduri IBAN trebuie reinitiate si salvate in aplicatia UniCredit BussinessNet.

Pot importa fisiere de plati in aplicatia BusinessNet?

Functionalitate de import de fisiere de plati este disponibila doar in cazul versiunii BusinessNet Professional, iar acesta se va realiza din meniul Import/ Upload oferind posibilitatea transferului direct in aplicatie a unor pachete de plati in diferite formate precum: CSV standard, CSV format personalizat, ROI, ROA si XML (conform standardului ISO 20022 - obligatoriu pentru platile SEPA).

Pot importa in aplicatia BusinessNet fisiere de plati in formatele utilizate in aplicatia Alpha Online Banking?

UniCredit Bank va facilita procesul de incarcare a fisierelor de plati punand la dispozitia dumneavoastra formate de fisiere personalizate pentru platile domestice similare cu cele disponibile anterior la Alpha Bank. Astfel, pentru plati in RON (normale, inclusiv salarii) veti putea utiliza formatul ABR DOM NormalSalary, iar pentru plati in RON catre Buget/Trezorerie veti putea utiliza formatul ABR DOM TREZO/Budget.

De asemenea, sectiunea “Administrare fisiere” din aplicatia BusinessNet va ofera posibilitatea de a crea formate de fisiere de plati CSV personalizat.

Ce fel de extrase pot primi in aplicatia BusinessNet ?

In BusinessNet veti avea acces la urmatoarele tipuri de extrase, in functie de serviciile disponibile anterior in Alpha Bank dar si servicii care pot fi solicitate ulterior in baza unor cereri formulate in mod expres:

  • extrase de cont in format PDF;
  • extrase de cont in format MT940/MT942 nestructurat si structurat;
  • extrase de cont in format XML (Camt 52/53);
  • liste de tranzactii in format CSV/PDF.
In aplicația Alpha Online Banking primeam extrase in format MT940/942, voi continua sa le primesc si din aplicatia UniCredit Bank?

Da, extrasele de cont in format MT940/MT942 in formatele disponibile la Alpha Bank se vor migra la formatele disponibile la UniCredit Bank. Veti primi in continuare extrasele de cont MT940/MT942 conform standardelor UniCredit in aplicatia BusinessNet Professional, in cazul in care ati utilizat acest tip de extrase la Alpha Bank.

Voi avea acces in aplicatia BusinessNet la extrasele istorice ce erau disponibile in aplicația Alpha Online Banking (extrase perioada anterioare datei 18 August 2025)

Da, extrasele de cont istorice, pentru o anumita perioada anterioara zilei 18 August 2025 ce erau disponibile la Alpha Bank sunt disponibile in aplicatia BusinessNet in format PDF.

Procesarea si plata filelor emise de Alpha Bank.

Filele emise de Alpha Bank care sunt in circulatie (file avand cont platitor cu IBAN de Alpha Bank, ce au fost inmanate de dumneavoastra partenerului comercial) vor fi decontate dupa cum urmeaza:

  • daca clientul beneficiar (partenerul dumneavoastra) le va prezenta spre incasare prin banca sa Beneficiara dupa data de 12 August 2025, acestea vor fi decontate doar prin Conventia interbancara, care presupune un termen pentru decontare de 11 zile lucratoare, filele urmand a fi trimise spre UniCredit Bank si platite incepand cu 18 August 2025 din contul dumneavoastra corespondent preluat la UniCredit Bank (IBAN UniCredit Bank).
  • filele neprezentate pana la data de 13 August 2025, vor putea fi prezentate de catre clientul Beneficiar in sucursalele UniCredit Bank incepand cu data 18 August 2025, urmand ca acestea sa fie platite din contul corespondent preluat la UniCredit Bank.

Astfel, pentru decontarea instrumentelor emise de catre dumneavoastra trebuie sa asigurati disponibil in contul deschis preluat la UniCredit Bank.

De asemenea, va recomandam ca filele ce nu au fost utilizate pana la data de 14 August 2025 sa fie predate conform informatiilor prezentate.

Cecuri si bilete la ordin. Remiterea la incasare a instrumentelor de debit:

  • Filele neprezentate pana la data de 13 August 2025 vor putea fi prezentate de catre clientul Beneficiar in sucursalele UniCredit Bank incepand cu data 18 August 2025, urmand ca acestea sa fie incasate in contul corespondent al beneficiarului preluat la UniCredit Bank.
  • Orice fila prezentata la incasare la Alpha Bank in perioada 12 August 2025 dupa ora 11.00 - 14 August 2025 pana la ora 15.00 va fi preluata de Alpha Bank si trimisa in momentul transferului catre UniCredit Bank, care o va remite la incasare incepand cu data de 18 August 2025 dupa cum urmeaza:
    • o daca fila este emisa de UniCredit Bank - tranzactia se va deconta in sistemul UniCredit Bank si va credita contul corespondent al clientului beneficiar preluat la UniCredit Bank.
    • o daca fila este emisa de alta banca - tranzactia se va deconta in sistemul electronic Transfond, conform fluxurilor interbancare si specificul instrumentului (scadenta, emitere, etc) si va credita contul corespondent al clientului beneficiar preluat la UniCredit.
  • File in custodie (procesate de Alpha Bank) care au fost prezentate spre incasare inainte de data de 12 August 2025 si au scadenta sau termen pentru decontare dupa data 18 August 2025 vor fi preluate in sistemele UniCredit Bank si remise la incasare dupa data de 18 August 2025, conform mentiunilor anterioare. Acestea vor credita contul corespondent al clientului beneficiar preluat la UniCredit Bank.

 

Intrebari frecvente

Ce se intampla cu filele (instrumentele de debit) utilizate si care sunt in posesia partenerilor mei, acestia le mai pot incasa?

Da, filele emise de Alpha Bank si care sunt in circulatie (file avand cont platitor cu IBAN de Alpha Bank), ce au fost inmanate partenerilor dumneavoastra comerciali vor putea fi decontate de acestia prin prezentarea instrumentului spre incasare la bancile beneficiare cu care partenerii lucreaza.

Cum se vor procesa filele prezentate de partenerii mei spre incasare?

Daca partenerul dumneavoastra (clientul Beneficiar) prezinta fila spre incasare prin banca sa Beneficiara după data 12.08.2025, aceasta poate fi decontata doar prin Conventia interbancara, care presupune un termen pentru decontare de 11 zile lucratoare, fila urmand sa fie trimisa spre UniCredit Bank si sa fie platita incepand cu 18.08.2025 din contul dumneavoastră deschis in evidentele UniCredit (IBAN UniCredit Bank)

In acest caz trebuie astfel sa asigurați disponibil in contul migrat in evidentele UniCredit Bank.

Filele neprezentate pana in data de 13 August 2025 vor putea fi prezentate de catre partenerul dumneavoastra incepand cu data 18 August 2025 in sucursalele UniCredit Bank, urmand ca acestea sa fie platite din contul dumneavoastra migrat in evidentele UniCredit Bank. Astfel in acest caz trebuie sa asigurati disponibil in contul migrat in evidentele UniCredit Bank.

Pana cand pot prezenta la incasare la ghiseele Alpha Bank filele (instrumentele de debit) pe care le am in posesie de la partenerii mei comerciali? Cand le pot prezenta la incasare la ghiseele UniCredit Bank?

Filele neprezentate pana in data de 13 August 2025, vor putea fi prezentate spre incasare in sucursalele UniCredit Bank incepand cu data 18 August 2025, urmand ca acestea sa fie incasate incepand cu aceeasi data in conturile dumneavoastra migrate in evidentele UniCredit Bank.

Orice fila prezentata la incasare la ghiseele Alpha Bank dupa data de 12 August 2025, inclusiv 13 August 2025 si 14 August 2025 pana la orele limita comunicate de Alpha Bank au fost preluate de aceasta si trimise in momentul migrarii catre UniCredit Bank, care o va remite la incasare incepand cu data de 18 August 2025 dupa cum urmeaza:

  • Daca este fila emisa de UniCredit Bank - tranzactia se va deconta in sistemul UniCredit Bank conform fluxurilor acesteia si va credita contul dumneavoastra beneficiar migrat in evidentele UniCredit Bank.
  • Daca este fila emisa de alta banca - tranzactia se va deconta in sistemul electronic Transfond, conform fluxurilor interbancare si specificul instrumentului (scandata, emitere, etc) si va credita contul dumneavoastra beneficiar migrat in evidentele UniCredit Bank.

Efectuarea operatiunilor de virament din contul Companiei dumneavoastra deschis la UniCredit Bank in conturile curente ale angajatilor se poate realiza cu ajutorul unui cont tranzitoriu dedicat acestor tipuri de operatiuni, ce va comporta functionalitatile, comisioanele si dobanzile standard percepute conform anexei de costuri la conventia de virare salarii.

Formatul fisierului de salarii va fi "CSV", "XML" si "ROI" si va fi incarcat de catre utilizatorul/utilizatorii imputerniciti cu drepturi de import/upload in BusinessNet Professional si autorizarea/semnarea acestuia in aplicatie.

Managerul de relatii cu clientii dedicat sau consultantii din sucursalele noastre va pot oferi informatii complete privind formatul fisierului de virare salariu si, in cazul in care angajatii dumneavoastra au avut conturile la Alpha Bank, va va transmite noile coduri IBAN ale conturilor acestora corespondente de la UniCredit Bank, valabile incepand cu 15 August 2025.

Incepand cu data de 18 August 2025, mandatele de Debitare Directa intra-bancare (cont platitor si cont beneficiar deschise in Alpha Bank) vor fi preluate in sistemul UniCredit Bank pentru furnizorii de servicii / utilitati enumerati mai jos, asigurand astfel continuitatea serviciului pe contul nou ce va fi deschis in relatia cu UniCredit Bank SA.

  • ASOC. CAR METROPOLITAN IFN
  • DIGI ROMANIA SA
  • PREMIER ENERGY FURNIZARE SA
  • ENGIE SA
  • ORANGE ROMANIA SA
  • ORANGE ROMANIA MOBILE COMMUNICATION SA
  • VODAFONE ROMANIA SA

Mandatele de debitare directa pentru furnizorii de servicii / utilitati care nu se regasesc in lista de mai sus au fost revocate si nu mai produc efecte.

In ceea ce priveste mandatele de Debitare Directa inter-bancare (format SEPA) (cont platitor la Alpha Bank si cont beneficiar deschis la alta banca inrolata la schemele nationale de Debitare Directa SEPA RON de pe teritoriul Romaniei), vor fi preluate de catre UniCredit Bank incepand cu data de 18 August 2025 dupa cum urmeaza:

  • mandatele avand beneficiarii inrolati de UniCredit Bank vor fi preluate in sistemul bancii ca mandate de Debitare Directa intrabancare,
  • mandatele avand beneficiarii inrolati de alte banci, vor fi preluate ca mandate de Debitare Directa inter-bancare.

Totodata, va informam ca se vor aplica Conditiile Generate de Utilizare ale serviciului de direct debit ale UniCredit Bank SA disponibile aici.

Ordine de plata programate (Standing Orders)

Incepand cu data de 18 August 2025, ordinele de plata programate cu suma in LEI vor fi preluate de catre UniCredit Bank, asigurandu-se astfel continuitatea serviciului pe noul cont detinut de dumneavoastra in relatia cu UniCredit Bank SA.

 

Intrebari frecvente

Ce ce va intampla cu mandatele mele active de Debitare Directa ?

a. Mandatele de Debitare directa active pe un cont platitor si cont beneficiar deschise in Alpha Bank, vor fi preluate in sistemul UniCredit Bank doar pentru urmatorii furnizori de servicii/utilitati:

  • ASOC. CAR METROPOLITAN IFN
  • DIGI ROMANIA SA
  • PREMIER ENERGY FURNIZARE SA
  • ENGIE SA
  • ORANGE ROMANIA SA
  • ORANGE ROMANIA COMMUNICATION SA
  • VODAFONE ROMANIA SA.

Se asigura astfel continuitatea serviciului pe contul nou ce va fi deschis in relatia cu UniCredit Bank.

Mandatele de Debitare directa pentru furnizorii de servicii/utilitati care nu se regasesc in lista mentionata au fost revocate si numai produc efecte.

b. Mandatele de Debitare Directa format SEPA, cu cont platitor la Alpha Bank si cont beneficiar deschis la alta banca inrolata la schemele nationale de Debitare Directa SEPA RON, vor fi preluate de catre UniCredit Bank incepand cu data de 18.08.2025, drept mandate intra-bancare sau inter-bancare, in functie de banca ce a inrolat respectivii beneficiari, UniCredit Bank sau alte banci.

 

 

Ordinele de plata programate (Standing Orders) setate pe cont, raman valabile dupa data 18.08.2025?

Ordinele de plata programate in LEI au fost preluate in sistemul UniCredit Bank incepand cu 18 August 2025, asigurandu-se astfel continuitatea serviciului pe noul cont deschis.

 Cum ne puteti contacta?

 

 InfoCenter, dedicat clientilor Alpha Bank Romania, disponibil 24/7:

+40 021 200 2752 (apel tarif normal din orice retea)

 

 Adresa de email: bineaivenit@unicredit.ro

Spinning wheel animation

Loading

UniCredit Logo