Securitate

 

Iti reamintim faptul ca UniCredit Bank NU iti solicita niciodata prin intermediul mesajelor sau formularelor electronice informatii bancare confidentiale referitoare la conturile personale sau ale companiei pe care o reprezinti in relatia cu banca si nici numere de card sau coduri PIN, numere de utilizator sau parola folosita in aplicatiile de plati electronice.

Daca ai primit orice tip de mesaj electronic prin care ti se solicita astfel de informatii te rugam sa:

  • NU RASPUNZI acestor mesaje (e-mail, SMS)
  • NU ACCESEZI niciunul dintre link-urile prezente in mesaj
  • NU DIVULGI sub nici un pretext parolele de acces, codul PIN sau orice alta informatie solicitata
  • SUNI DE URGENTA la +40 21 200 20 20 si comunici continutul mesajului receptionat sau transmiti mesajul la adresa infocenter@unicredit.ro.

 

Atentionare malware!

 

In cazul in care ai primit sau vei primi un e-mail sau SMS atribuit UniCredit Bank, cu un subiect de genul “Atentionare/Factura/Transfer de plata….” sau similar - te rugam sa verifici cu atentie continutul si expeditorul (campul From: din header-ul email-ului) si sa stergi aceste mesaje in cazul in care nu provin de la UniCredit, fara a deschide atasamentele sau linkurile. Acestea pot afecta (infecta/virusa) computerul sau dispozitivul tau mobil.

UniCredit Bank nu trimite astfel de informari clientilor sai, nu cere cu urgenta sa te autentifici sau sa iti reverifici contul sau cardul si nici nu solicita plata in acest mod a facturilor sau a oricaror alte servicii furnizate.

Multumim si iti stam la dispozitie 24/7 la Info Center - telefon +40 21 200 2020 (apel tarif normal in reteaua fixa Telekom Romania) sau *2020 (apel tarif normal in retelele mobile Orange, RCS&RDS, Telekom Romania, Vodafone).

Despre fraudele cu cardul prin intermediul platformei serviciului OLX si Whatsapp

 

In ultima perioada se discuta din ce in ce mai des despre incidente de securitate cibernetica de tip frauda, propagate prin intermediul serviciului OLX si prin WhatsApp.

Astfel, profitand de increderea clientilor, au aparut atacatori care imita conturile OLX pentru a atrage clientii sa isi introduca datele personale si bancare pe site-uri “fantoma”. Fenomenul se cheama “phishing” si e cea mai frecventa frauda din mediul online.

 

Cum se intampla?

Mai intai, atacatorii contacteaza pe WhatsApp un utilizator care a publicat un anunt de vanzare a unui produs pe OLX si se declara interesati de achizitie. Apoi, acestia pretind ca au efectuat plata mentionand, insa, ca pentru finalizarea tranzactiei si incasarea sumei aferente este nevoie ca vanzatorul sa acceseze un link, unde i se cere sa isi introduca datele cardului pe care va fi virata suma. Desigur, este vorba despre o capcana, atacatorii sistand orice conversatie dupa ce primesc datele de card, iar victimelor li se extrag bani din cont. 

 

Recomandari despre cum poti evita aceste tentative de fraudare:

  • Analizeaza cu atentie si valideaza informatia primita, inainte de a face click pe link-uri sau atasamente din surse necunoscute. Nu oferi nimanui datele complete de card, impreuna cu codul de validare al tranzactiilor (CVV). Oricine are acces la aceste date poate folosi oricand cardul pentru a face plati. In plus, poti scana astfel de link-uri suspicioase cu anumite instrumente disponibile gratis online, daca nu ai o solutie de securitate instalata pe dispozitiv, pentru a evita infectarea cu malware sau astfel de tentative de phishing. 
  • Acorda atentie exprimarii in scris a interlocutorilor, precum si corectitudinii gramaticale a textului. De cele mai multe ori atacatorii nu sunt de origine romana si se folosesc de instrumente automate de traducere a textului pentru a discuta cu potentialele victime in limba lor nativa.

 

In cazul in care ai cazut in aceasta capcana, este vital sa te adresezi cat mai repede bancii emitente a cardului, pentru a bloca cardul si eventuale tranzatii ilicite din cont. Blocarea cardului poate fi efectuata atat din aplicatia Mobile Banking de la UniCredit, cat si la numele de telefon +40 21 200 2020 (apel tarif normal in reteaua fixa Telekom Romania), *2020 (apel tarif normal in retelele mobile Telekom Romania, Orange, RCS&RDS, Vodafone), sau 0800 888 111 (apel gratuit; numar de telefon disponibil doar pentru blocarea/deblocarea instrumentelor de plata/elementelor de securitate).

 

Ulterior, daca ai suferit pagube materiale, va trebui sa depui o plangere la cea mai apropiata sectie de Politie, pentru a deschide o investigatie in acest sens.

 

Echipa UniCredit Bank

Spinning wheel animation

Loading

UniCredit Logo