Sanatatea si siguranta clientilor si angajatilor reprezinta o prioritate pentru UniCredit Bank. Desi ne aflam in contextul starii de alerta, asiguram procesarea in conditii optime a tuturor cererilor operationale si continuam sa monitorizam activ situatia, actionand intotdeauna in interesul tuturor partilor implicate.

Informare solutii suspendare plati pentru persoane fizice conform OUG 37/2020, astfel cum a fost modificata prin OUG 227/2020:

 

Pentru ce tipuri de credite se aplica suspendarea platilor?

Suspendarea obligatiilor de plata fata de Banca, reprezentand rate de credit, dobanzi si comisioane (”suspendarea platilor”) se poate aplica pentru credite garantate cu ipoteca imobiliara, inclusiv Prima Casa, precum si pentru credite de consum.

 

Pentru ce perioada pot fi suspendate platile?

Suspendarea platilor se aplica pentru o perioada cuprinsa intre 1 luna si 9 luni, conform solicitarii tale, insa in situatia in care in anul 2020 ai mai beneficiat de o suspendare in baza OUG 37/2020, cea de-a doua perioada de suspendare se va acorda pe o durata calculata astfel incat durata totala a suspendarii sa nu depaseasca 9 luni cumulat (prima perioada de  suspendare din 2020 + a doua perioada de suspendare din 2021 nu vor depasi 9 luni impreuna).

In cazul in care soliciti si prelungirea duratei creditului, aceasta nu poate fi mai mare decat durata suspendarii, iar noua maturitate nu va putea sa depaseasca varsta maxima admisa conform politicii de creditare a UniCredit.

 

Trebuie sa ma deplasez la Banca pentru a obtine suspendarea platilor?

Desi se poate, nu e necesar sa te deplasezi intr-o sucursala pentru a depune solicitarea. Tot ceea ce trebuie sa faci este  sa ne comunici datele tale de contact:

  • completeaza formularul de contact si te vom suna noi in cel mai scurt timp posibil pentru a prelua telefonic solicitarea ta de suspendare, sau
  • la numarul de telefon 021 200 20 80

 

Inainte de a suna te rugam sa citesti integral Nota de informare privind prelucrarea datelor cu caracter personal in contextul  cererilor de suspendare la plata a creditelor si al raportarilor aferente suspendarii catre Biroul de Credit SA disponibila aici.

 

Ce conditii trebuie sa indeplinesc pentru a beneficia de suspendarea platilor?

Pentru a beneficia de suspendarea platilor conform OUG 37/2020 astfel cum a fost modificata de OUG 227/2020 trebuie sa indeplinesti urmatoarele criterii:

  • Sa-ti fi fost afectate, direct sau indirect, veniturile proprii si/sau veniturile familiei (prin membrii ai familiei intelegandu-se persoanele care au calitatea de sot/sotie, parinti si copii, care locuiesc si se gospodaresc impreuna cu debitorul) de situatia grava generata de pandemia COVID-19 comparativ cu nivelul inregistrat anterior declararii starii de urgenta si te afli in imposibilitatea de a onora obligatiile de plata aferente creditului. In sustinerea acestei situatii trebuie sa formulezi o declaratie pe propria raspundere.
  • Trebuie sa depui  cererea de suspendare pana la data de 15 martie 2021, inclusiv.

 

De asemenea, creditul pentru care soliciti suspendarea platilor trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:

a)      A fost acordat pana la data de 30.03.2020 inclusiv.  

b)      Data scadentei finale, prevazuta in contractul de credit, este ulterioara datei solicitarii de suspendare;

c)       Nu a fost declarat scadent anticipat anterior datei de 31.12.2020 (inclusiv);

d)      Nu inregistraeaza  restante la data solicitarii suspendarii.

Te rugam sa analizezi cu atentie optiunea de a formula cererea de suspendare a platilor si sa o utilizezi doar daca situatia actuala nu iti permite indeplinirea obligatiilor. Dupa incetarea perioadei de suspendare vei avea de platit sume lunare mai mari, rezultate in principal din dobanda acumulata pe parcursul perioadei de suspendare.

 

Cum functioneaza suspendarea platilor?

  • Pe perioada de suspendare nu va trebui sa achiti valoarea principalului, dobanzii si comisioanelor aferente creditului.
  • Durata creditului poate fi majorata cu o perioada egala cu durata suspendarii obligatiilor de plata dar fara a depasi limita de varsta maxima acceptata de catre Banca.
  • Vei relua platile si rambursarile dupa perioada de suspendare, conform conditiilor contractuale astfel cum vor fi acestea modificate in baza cererii tale aprobate de banca, potrivit prevederilor legale.

Vei plati dobanda aferenta perioadei de suspendare astfel:

  • in 60 de rate lunare egale, incepand cu luna imediat urmatoare incheierii perioadei de suspendare pentru creditele garantate cu ipoteca imobiliara, inclusiv Prima Casa. In cazul in care ai beneficiat in 2020 de o suspendare in baza OUG 37/2020, dobanda aferenta primei perioade de suspendare ce nu a fost inca achitata, se va cumula cu dobanda aferenta celei de-a doua perioade de suspendare si se va achita in 60 de rate incepand cu luna imediat urmatoare incheierii celei de-a doua  perioade de suspendare.
  • lunar, pana la maturitatea creditului, incepand cu luna urmatoare perioadei de suspendare, dobanda aferenta perioadei de suspendare fiind capitalizata (adaugata la principalul datorat) in cazul creditelor fara garantie imobiliara, cu rambursare in rate lunare.

 

Pot solicita si amanarea platii pentru polita de asigurare?

Nu. Pe perioada de suspendare trebuie sa achiti in continuare celelalte costuri asociate creditului, astfel cum sunt prevazute in contractul de credit (ex. In functie de tipul creditului: primele de asigurare de viata, primele de asigurare a imobilului, costurile de reevaluare a imobilului, taxele aferente inregistrarii/modificarii/radierii inscrierilor la Registrul National de Publicitate Mobiliara.

 

Cand primesc un raspuns la solicitarea mea de suspendare la plata?

Vei fi informat in maxim 15 zile de la data la care preluam cererea ta de suspendare la plata.

 

Alte masuri de suport pentru clienti

Suna-ne la numarul 021 200 20 80 si afla cum te putem sprijini in aceasta perioada in care cu totii ne concentram doar pe lucrurile care conteaza.

 

UniCredit se preocupa in mod continuu sa asigure disponibilitatea prin canale alternative la distanta a principalelor servicii bancare. Clientii pot solicita orice informatii despre produsele si serviciile bancii si pot efectua operatiuni bancare usor, rapid si sigur, prin canalele electronice pe care le punem la dispozitie, incluzand: Mobile si Online Banking (in mod gratuit) - pentru persoane fizice, Business Mobile si BusinessNet - pentru persoane juridice.

 

Masuri de protectie atunci cand ne faci o vizita in sucursala

 

Urmand indeaproape recomandarile autoritatilor si, totodata, standardele de siguranta stabilite in cadrul UniCredit Grup la nivel pan-european, am ajustat recomandarile privind interactiunea cu banca si regulile pe care va rugam sa le respectati atunci cand mergeti intr-una dintre sucursalele noastre:

 

Intra in sucursala doar daca nu este aglomerat; daca sunt mai mult de 3-5 persoane inauntru, te rugam sa astepti afara.

Atunci cand intri in sucursala, precum si pe durata prezentei in locatie, trebuie sa porti masca de protectie.

Pastreaza distanta de cel putin 2 metri fata de alte persoane din jurul tau in interiorul sucursalei, dar si atunci cand astepti afara pentru a intra. Aceleasi reguli privind distanta de siguranta trebuie pastrate si in zona cu acces non-stop, unde sunt disponibile terminalele ATM si BNA. Operatiunile pot fi desfasurate doar de catre o singură persoana la fiecare terminal.

La intrarea in sucursala, un angajat UniCredit Bank va va masura temperatura corpului, iar accesul in locatie este permis doar daca temperatura nu depaseste 37.3ºC. Pentru masurarea temperaturii folosim mijloace adecvate, fara contact corporal, iar UniCredit Bank nu stocheaza in niciun mod rezultatele. Gasiti aici detalii privind prelucrarea datelor cu caracter personal. 

Limiteaza cat mai mult contactul cu numerarul, optand mai degraba pentru folosirea cardului contactless sau a platilor cu telefonul.

Te rugam sa citesti cu atentie si sa pui in aplicare recomandarile oficiale ale autoritatilor privind prevenirea infectiei cu Coronavirus (Covid-19).

UniCredit a adoptat o politica de lucru flexibila pentru a veni in ajutorul angajatilor, garantand in acelasi timp continuitate de business pentru clientii sai. Incurajam colegii sa foloseasca solutii alternative de lucru precum lucrul la distanta, acolo unde este posibil, pentru cei care isi desfasoara activitatea in sediul central.

Lucram in continuare pentru a creste capacitatea de lucru la distanta. Ca alternativa, managerii pot aproba concediu platit (spre exemplu, daca lucrul la distanta nu este posibil si/sau colegii au in ingrijire copii mai mici de 18 ani, din cauza inchiderii scolilor).

Birourile sediilor centrale raman deschise, cu echipe reduse, pentru functiile de business critice.

Avand in vedere situatia medicala actuala, au fost implementate la nivel de Grup urmatoarele restrictii cu privire la calatorii:

    • Sunt interzise calatoriile din/spre orice tara din Europa

    • Sunt interzise calatoriile din/spre orice tara din Asia

Am implementat de asemenea si restrictii pentru calatoriile locale, care sunt premise doar daca sunt strict necesare si cu autorizarea explicita a managerului direct.

Pentru intreaga sa retea de sucursale, UniCredit a adoptat masuri menite sa protejeze angajatii si clientii de posibila raspandire a Coronavirusului:

    • implementarea unui program redus de lucru cu publicul pentru o parte dintre sucursale;

    • distribuirea kit-urilor pentru prevenirea contagiunii acolo unde sunt necesare si montarea de panouri separatoare de plexiglas;

    • UniCredit Bank solicita clientilor care merg in sucursale sa respecte indicatiile personalului privind accesul in locatii si, de asemenea, sa pastreze o distanta de minim un metru si jumatate fata de alte persoane;

    • activarea protocoalelor privind siguranta si sanatatea, mentinand in acelasi timp o monitorizare atenta a situatiei;

    • indemnul catre angajati de a urma recomandarile anuntate de catre autoritatile locale responsabile din domeniul sanatatii;

    • comunicarea permanenta catre colegi a masurilor de siguranta recomandate de autoritati.

 

"One UniCredit" este noua platforma digitala unde colegii din UniCredit pot gasi informatii relevante.

UniCredit Bank doneaza 120.000 euro pentru achizitia de aparate de ventilatie mecanica in doua spitale din Bucuresti si pentru acoperirea altor nevoi medicale.

 

In contextul starii nationale de urgenta generata de pandemia COVID-19, UniCredit Bank doneaza 120.000 euro catre Asociatia Zi de Bine pentru achizitia a doua aparate de ventilatie mecanica de inalta performanta si a altor materiale necesare, asa cum vor fi identificate impreuna cu spitalele.

 

Cele doua aparate de ventilatie mecanica vor fi distribuite de asociatie catre doua spitale, in functie de nevoi. Acestea vor putea fi folosite pe termen lung in tratamentul pacientilor cu insuficienta respiratorie acuta. In plus, donatia facuta de UniCredit Bank va acoperi si alte nevoi medicale generate de pandemia COVID-19.

 

„Intr-o situatie cum este cea cu care ne confruntam acum e important sa fim uniti si sa ne preocupam de lucrurile care conteaza cu adevarat. Ne confruntam cu o provocare la nivel de societate, iar prioritatea zero a noastra, a tuturor, este acum sanatatea. Am decis ca cea mai buna cale de a raspunde acestei nevoi urgente este sa sprijinim sistemul medical, astfel incat acesta sa poata oferi ingrijire pacientilor mai grav afectati” a declarat Rasvan Radu, CEO UniCredit Bank Romania.

 

Donatia facuta de UniCredit in Romania completeaza eforturile regionale depuse la nivel de Grup - in Italia, banca a donat peste 2 milioane de euro pentru echipamente medicale si de protectie, cercetare si ingrijire a pacientilor, iar in Germania, HypoVereinsbank a donat doua aparate de ventilare mecanica spitalelor din zonele rurale si a sustinut printr-o donatie de 100.000 de euro achizitia de masti medicale, dezinfectanti si alimente pentru persoanele defavorizate.

 

CITESTE COMUNICATUL DE PRESA

 

VEZI ALTE DONATII ALE TARILOR DIN GRUPUL UNICREDIT

Spinning wheel animation

Loading

UniCredit Logo