Restructurari

credite

Solutii pentru restructurarea creditelor acordate de UniCredit Bank

Ai o perioada mai grea? Tu sau coplatitorii treceti printr-o situatie dificila care va ingreuneaza achitarea ratelor, cum ar fi:

  • Diminuarea venitului?
  • Probleme medicale sau de invaliditate?
  • Intreruperea activitatii?
  • Alte probleme (de ex. modificarea semnificativa a cursului de schimb valutar, majorarea gradului de indatorare, deces, calamitati naturale etc.)?

Din cauza termenelor lungi de rambursare pot aparea diverse situatii care sa faca dificila rambursarea. In aceste cazuri, noi venim in ajutorul tau cu solutii de restructurare adaptate situatiei in care te afli. Scopul acestor renegocieri contractuale este de a evita acumularea restantelor necontrolabile, redresarea creditelor si revenirea treptata la o rambursare normala, cat mai apropiata de conditiile initiale.

Optiuni de restructurare

Operatiunile de restructurare pe care le oferim in cazul aparitiei acestor situatii dificile pot fi:

  • refinantarea;
  • prelungirea duratei contractului de credit, cu diminuarea ratei lunare;
  • schimbarea tipului contractului de credit- transformarea unei facilitati de credit de tip revolving (card de credit sau overdraft) in credit cu rate lunare;
  • schimbarea ratei dobanzii - reducerea temporara a nivelului dobanzii;
  • oferirea unei perioade fara plati (gratie totala): se acorda pentru toate componentele creditului, mai putin primele de asigurare de viata, pe o perioada de pana la 6 luni - in perioada de gratie se calculeaza dobazile si comisioanele,  iar acestea, precum si ratele de princiapl ce erau scadente in perioada de gratie,  vor fi achitate dupa incetarea perioadei de gratie;
  • reducerea pe perioade scurte a ratei (gratie partiala): se aplica uneia sau mai multor componente ale creditului (principal, comision, dobanda, variante combinate ale acestora) si poate fi acordata pe o perioada de pana la max 12 luni - in  perioada de gratie acordata pentru dobanzi si /sau comisioane, acestea se calculeaza insa  vor fi achitate dupa incetarea perioadei de gratie;
  • consolidarea mai multor credite care poate oferi un termen mai lung de creditare si o rata mai mica;
  • rescadentarea ratelor - modificarea scadentei si/ sau a sumei de plata a uneia/ mai multor rate de credit in sold fara a se depasi durata initiala de acordare a creditului (scadenta finala a creditului);
  • reesalonarea ratelor -  Modificarea scadentei si/ sau a sumei de plata a uneia/ mai multor rate de credit in sold cu depasirea duratei initiale de acordare a creditului si/ sau incadrarea creditului in alta categorie, dupa caz (termen mediu, termen lung);
  • conversia creditelor - prin modificarea valutei creditului;
  • variante combinate ale metodelor de restructurare de mai sus.

Ce trebuie sa faci daca esti intr-o situatie dificila?

Daca te confrunti cu dificultati ce afecteaza rambursarea creditului, este necesar sa ne semnalezi situatia in oricare din sucursalele noastre.

Documente necesare analizei restructrarii creditului

  • cerere de restructurare;
  • raport ANAF pentru veniturile din salarii (interogarea se face pe baza acordului semnat de solicitant)/alte documente justificative prvind veniturile imprumutatului si codebitorilor;
  • alte documente care sa ateste situatia aparuta (de ex. Decizia de incetare a contractului de munca sau de diminuare a venitului, documente medicale, extrase de cont bancare, declaratii unice, documente financiare companie, certificat de deces, etc.);
  • act de identitate;
  • acorduri de consultare in bazele de date pentru imprumutat si codebitori.

Pot exista  cazuri in care sunt necesare documente suplimentare fata de cele de mai sus, in functie de  situatia specifica a fiecaruia, astfel incat banca sa ofere cele mai potrivite solutii de restructurare. In urma analizei informatiilor si documentelor furnizate vom emite o decizie de restructurare. Daca operatiunea de restructurare este posibila, aceasta se va concretiza prin semnarea unui act additional la contractul de credit si, daca este cazul, si la contractele de garantie. In cazul refinantarii se semneaza un nou contract de credit si contractele de garantie aferente, daca este cazul.

In ceea ce priveste numarul posibil al operatiunilor de restructurare, acestea se analizeaza individual, de la caz la caz, pe parcursul derularii contractelor putand aparea mai multe planuri de restructurare.

Ce trebuie sa stii

Acordarea unor solutii de restructurare atrage dupa sine raportarea acestora la Biroul de Credit. Consecintele care decurg din procesul de raportare la Biroul de Credit pot varia in functie de politica fiecarei banci in parte.

Spinning wheel animation

Loading

UniCredit Logo