Back to top

Programe speciale

pentru IMM-uri

  • Afla mai multe despre cum poti accesa fonduri prin programele Nationale si Invest EU

Start-up Nation 2024 – UniCredit Bank te sustine sa-ti transformi ideea in afacere

UniCredit Bank este in continuare partener oficial in implementarea unuia dintre cele mai importante programe de sprijin pentru antreprenorii aflati la inceput de drum.

Daca visezi sa-ti pornesti propria afacere, acum este momentul sa actionezi: poti obtine o finantare nerambursabila de pana la 250.000 lei pentru a-ti transforma ideea intr-un business real

Ce este start-up nation 2024

Este un program derulat de Ministerul Economiei, Digitalizarii, Antreprenoriatului si Turismului (MEDAT), fiind finantat prin Programul Educatie si Ocupare 2021 – 2027. Scopul acestuia este de a sprijini tinerii si alte categorii de persoane care vor sa devina antreprenori, oferindu-le ajutoare de minimis pentru infiintarea si dezvoltarea de noi intreprinderi mici și mijlocii.

Aflat la editia a patra, programul include doua linii principale de finantare:

  • Pilonul I – dedicat tinerilor intre 18 si 30 de ani neimpliniti la momentul inscrierii in aplicatia electronica aferenta programului *, din intreaga tara, inclusiv Bucuresti-Ilfov

    * Minimum 10% din persoanele fizice sprijinite pentru participarea la modulul de formare profesionala, vor fi persoane ce apartin minoritatiii rome

  • Pilonul II – dedicat tinerilor intre 30 si 35 de ani neimpliniti la momentul inscrierii in aplicatia electronica aferenta programului, somerilor,  somerilor de lunga durata, persoanelor aflate in cautarea unui loc de munca, celor inactive sau celor ce fac parte din grupuri dezavantajate pe piaţa muncii, din întreaga țară, cu excepția București-Ilfov

Activarea celor doi piloni se face prin intermediul Modulului de formare profesionala

Modulul de formare antreprenoriala este obligatoriu pentru toti aplicantii pentru alocatia financiara nerambursabila.

Minimum 40 de ore de cursuri interactive sustinute de furnizori de formare profesionala contractati de MEDAT, in care veti invata:

  • Cum sa elaborati un plan de afaceri viabil
  • Cum sa gestionati bugetul si cash flow-ul unui start-up
  • Ce pasi sunt necesari pentru a dezvolta o strategie sustenabila
  •  Ce instrumente financiare puteti folosi pentru cresterea afacerii

La finalul modulului, veti primi o diploma recunoscuta si veti putea solicita o finantare  nerambursabila, prin intermediul unei firme nou-infiintate.

Cum te sprijina UniCredit Bank

In calitate de banca partenera in Programul Start-up Nation 2024, UniCredit Bank te ajuta sa te concentrezi pe dezvoltarea afacerii tale, oferindu-ti solutii dedicate:

  • Deschiderea unui  cont curent dedicat Programului Start-up Nation – simplu si rapid, pentru gestionarea fondurilor de proiect
  • Creditul punte: sprijin financiar pentru acoperirea cheltuielilor aferente proiectului pana la incasarea fondurilor nerambursabile
  • Creditul de co-finantare – suport pentru acoperirea contributiei proprii de minimum 10% din valoarea cheltuielilor eligible ale proiectului
  • Consiliere financiara – suport personalizat in alegerea produselor bancare potrivite pentru business-ul tau
  • Pachete special concepute pentru start-up-uri – conturi curente, solutii de plata, inaplicatii digitale si carduri business adaptate nevoilor antreprenorilor debutanti
  • Asistenta in derularea proiectului – informatii si ghidaj pentru gestionarea corecta a finantarii

 

 

Ce cheltuieli poti face

Compania ta este eligibila in cadrul Programului Start-up Nation daca indeplinesti cumulativ la data completarii formularului de inscriere si pe toata perioada de valabilitate a acordului de finantare urmatoarele criterii de eligibilitate, fara a se limita la acestea:

  • Sunt eligibile doar bunurile noi
  • Taxa pe valoare adaugata (TVA)

         -  nedeductibila pentru aplicantii neplatitori de TVA

  • Echipamente tehnologice, active corporale din categoria mijloacelor fixe, sunt asimilate si mijloacele fixe pentru locurile de joaca, sali de sport, fitness, drone, x-body si de forta

          -  sunt exceptate jocurile de noroc mecanice, electrice, electronice, mesele de biliard, automatele muzicale

  • Echipamente/tehnologii/solutii/sisteme specifice care genereaza energie regenerabila pentru a desfasura activitatea pentru care solicita finantare. Exemple: sisteme de panouri fotovoltaice, eoliene si mini-eoliene, instalatii solare termice, centrale si minicentrale hidroelectrice, instalatii geo-termale si/sau pompe de caldura care utilizeaza energie geo-termala
  • Achizitia de echipamente digitale/tehnologii/solutii/sisteme/aplicatii cu impact asupra economisirii de resurse. Exemple: boilere industriale de inalta eficienta, pompe de caldura altele decit cele care utilizeaza energie geo-termala, sisteme de ventilatie, sisteme de incalzire/racire, arzatoare industriale, schimbatoare de caldura industriale, surse neintreruptibile de energie UPS, cazane/centrale în condensare pe gaz, sisteme de cogenerare si trigenerare, sisteme de masurare si monitorizare a utilitatilor; La aceasta categorie sunt eligibile si tehnologii/echipamente/sisteme/solutii/servicii etc. de colectare, reciclare, reutilizare a deseurilor. Exemple: echipamente de colectare selectiva si reciclare a deseurilor, separatoare, prese de balotat deseuri, tocatoare fixe sau mobile, statii de compostare sau biouscare, statii sortare si/sau tratare mecanica/automata deseuri, sisteme integrate de producere combustibili alternativi din deseuri, sisteme de reciclare
  • Cheltuieli pentru infiintarea firmei in valoare de maxim 1000 lei

           - aceasta cheltuiala se poate face efectua inainte de semnarea contractului de acordare a ajutorului de finantare nerambursabila

  • Achizitionarea de mobilier, aparatura birotica si sisteme de protectie a valorilor umane si materiale;
  • Salariile, utilitatile, serviciile de contabilitate si cheltuieli aferente chiriilor pentru spatii de productie;
  • Site de prezentare a activitatii, magazin on-line, cheltuieli inregistrare domeniu, cheltuieli de promvare a site-ului, soft/soft-uri necesare desfasurarii activitatii, semnatura electronica, echipamente IT, tehnica de calcul tip PC, unitate centrala, server, monitor, imprimanta/copiator/multifunctionala, inclusiv sisteme portabile, licente necesare desfasurarii activitatii, telefoane smart, tablete;

           - cheltuiala cu semnatura electronica este eligibila si inainte de semnarea acordului de finantare

  • Consultanta pentru intocmirea documentatiei in vederea obtinerii finantarii in cadrul Programului  si pentru implementarea proiectului, în valoare eligibilă de maximum 10.000 lei

          -  Poate fi efectuata inainte de semnarea contractului de acordare a ajutorului de finantare nerambursabila

  • Doua placute informative obligatorii pentru acordarea ajutorului de finantare nerambursabila;
  • Cheltuieli financiare aferente creditelor/ garantiilor obtinute pentru creditele contractate;
  • Mijloace de transport, autoturisme, autobuze, microbuze, biciclete, mopede, motociclete, kart-uri, UTV-uri, ATV-uri, rulote cu sau fara motor, remorci si semiremorci, platforme, izoterme si frigorifice, doc plutitor, salupe maritime pentru calatori, ambarcatiuni de agrement, aparate dezbor, autoutilitare si autovehicule cu destinatie speciala
Pasii pe care trebuie sa-i urmezi
  1. Parcurge modulul de formare antreprenoriala din cadrul programului
  2. Infiinteaza firma si elaboreaza planul de afaceri
  3. Depune cererea de finantare online in perioada stabilita de autoritati
  4. Dupa aprobarea proiectului, vei descarca contractul de acordare  a ajutorului de finantare nerambursabiladin aplicatia informatica in care te-ai inscris, il vei semna cu semnatura electronica, il vei reincarca semnat si il vei transmite in aplicatie impreuna cu dovada cofinantarii (extras de cont bancar, scrisoare de aprobare a creditului sau contract de credit), in maximum 20 zile de la data primirii deciziei privind admiterea la finantare, sub sanctiunea respingerii la finantare
  5. Poti solicita de la banca un credit punte daca ai nevoie de bani pentru a realiza cheltuielile din proiect pe care il vei rambursa din ajutorul de finantare nerambursabila atunci cand il vei incasa. Daca nu ai suficiente fonduri pentru contributia proprie asumata in proiect poti apela si la un credit de investitii pentru co-finantare.
  6. Vei deschide un cont curent distinct la banca, pe care il vei utiliza exclusiv pentru implementarea Programului pe perioada de derulare a acestuia. MEDAT prin Agentia pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Turism (AIMMT) poate vira imediat dupa contractare, in contul dedicat acestui Programun procent de maxim 50% din valoarea grantului, care sa poata fi utilizat in mod proportional cu creditul acordat /surse proprii pentru finantarea fiecarei cheltuieli contractate cu MEDAT.
  7. In termen de maximum 12 luni de la momentul intrarii in vigoare a contractului de acordare a ajutorului de finantare nerambursabila, dar nu mai tarziu de 18.09.2026, vei efectua toate cheltuielile si vei transmite la MEDAT prin intermediul aplicatiei, cererea de rambursare impreuna cu documentele justificative
  8. Cheltuielile eligibile efectuate vor fi certificate prin vizita la fata locului sau on-line de catre reprezentanții bancii sau ai AIMMT/MEDAT.
  9. Dupa efectuarea certificarilor si transmiterea procesului verbal de certificare de catre banca, MEDAT verifica documentele, le aproba si transmite bancii acordul de a-ti vira banii in cont.

Transforma-ti afacerea cu ajutorul programului SME Eco-Tech

Finantare pentru digitalizarea si tranzitia verde a IMM-urilor din industria prelucratoare

La UniCredit Bank credem in afaceri sustenabile si in puterea tehnologiei de a schimba viitorul.

De aceea, suntem parteneri ai Programului SME Eco-Tech lansat de Ministerul Economiei, Digitalizarii, Antreprenoriatului si Turismului (MEDAT), cu sprijinul contributiei elvetiene pentru Romania.

Prin acest program, intreprinderile mici si mijlocii din industria prelucratoare pot accesa o combinatie avantajoasa de credit de investitii si grant nerambursabil, pentru proiectele de investitii care sprijina transformarea verde si digitala a afacerilor.

Ce iti ofera programul?
  • Credit de investitii prin UniCredit Bank – acopera minimum 60% din cheltuielile eligible ale proiectului deinvestitii dar nu mai puțin de 400.860 lei.

  • Alocatie financiara nerambursabila – pana la 40% din cheltuielile eligibile ale  proiectului de investitii, dar nu mai mult de 267.240 lei 

  • Valoarea minima obligatorie a proiectului de investitie: 668.100 lei
  • Mecanism simplu: “primul venit – primul servit”, pe baza inscrierii online
Ce tipuri de cheltuieli sunt eligible
  • echipamente/tehnologii/solutii/sisteme specifice care genereaza energie regenerabila pentru a desfasura activitatea pentru care solicita finantare

-  Exemple: sisteme de panouri fotovoltaice, eoliene si mini-eoliene, instalatii solare termice, centrale și minicentrale hidroelectrice, instalații geo-termale și/sau pompe de căldură care utilizează energie geotermală

  • tehnologii/echipamente/sisteme/solutii/servicii etc. de colectare, reciclare, reutilizare a deseurilor.

-  Exemple: echipamente de colectare selectiva si reciclarea deseurilor, separatoare, prese de balotat deseuri, tocatoare fixe sau mobile, statii de compostare sau bio-uscare, statii sortare si/sau tratare mecanica/automata deseuri, sisteme integrate de producere combustibili alternativi din deseuri, sisteme de reciclare

  • echipamente digitale/tehnologii/soluții/sisteme/aplicații cu impact asupra economisirii de resurse.

-  Exemple: boilere industriale de inalta eficienta, pompe de caldura altele decit cele care utilizeaza energie geo-termala, sisteme de ventilatie, sisteme de incalzire/racire, arzatoare industriale, schimbatoare de caldura industriale, surse neintreruptibile de energie UPS, cazane/centrale in condensare pe gaz, sisteme de cogenerare si trigenerare, sisteme de masurare si monitorizare a utilitatilor

  • pachet digital ce poate contine:

site de prezentare a activitatii sau magazin on-line, cheltuieli inregistrare domeniu fara hosting, cheltuieli de promovare a site-ului/magazinului on-line, softuri necesare desfasurarii activitatii in valoare maxima de 15.000 lei fara TVA, semnatura electronica, echipamente IT tehnica de calcul tip PC, format din: unitate centrala, server, monitor, imprimanta /copiator /multifunctionala, inclusiv sisteme portabile, licente necesare desfasurarii activitatii, telefoane smart, tablete

  • alte echipamente tehnologice conventionale active corporale si mijloace fixe

sunt exceptate  jocurile de noroc mecanice, electrice, electronice, mesele de biliard, automatele muzicale

  • doua placute informative obligatorii pentru acordarea grantului nerambursabil

 

Pasii pentru a accesa finantarea nerambursabila cu suportul UniCredit Bank
  1. Verifica eligibilitatea firmeitale cu  toate cerintele Programului si asigura-te ca activitatea principala se incadreaza in una din diviziunile industriei prelucratoare enumerate in Program
  2. Pregateste proiectul de investitii si depune formularul de inscriere on-line in perioada stabilita de autoritate, in care vei alege UniCredit Bank, ca banca partenera
  3. Pe baza notificarii de acceptare din principiu, contacteaza UniCredit Bank pentru solicitarea creditului de investitii
  4. Noi iti evaluam cererea de credit in termen de 30 de zile lucratoare de la depunerea documentatiei complete aferente cererii de credit si vom incarca in platforma electronica fie contractul de credit, in cazul aprobarii, fie decizia de respingere, in cazul in care nu esti eligibil la finantare conform regulilor interne ale Bancii
  5. Semnezi electronic acordul de finantare cu MEDAT, deschizi cont curent distinct pentru gestionarea cheltuielilor aferente proiectului tau de investitii, iar noi te sprijinim in implementare odata ce MEDAT va transfera finantarea nerambursabila
  6. Vom face platile din contul special deschis, in una sau mai multe transe, dupa caz, insa fara a depasi perioada de realizare a proiectului de investitii
  7. Nu uita ca ai la dispozitie maxim 12 luni calendaristice de la data intrarii in vigoare a acordului de finantare pentru efectuarea cheltuielilor eligibile
  8. In cel mult 7 zile lucratoare de la  efectuarea ultimei plati, trebuie sa incarci in aplicatia informatica documentele justificative aferente platilor efectuate. In acelasi termen, noi vom incarca in aplicatie extrasul de cont, ordinele de plata si raportul platilor efectuate.

UniCredit a lansat initiativa „UniCredit pentru ECE” – un cadru umbrela ce ofera solutii concrete de finantare, consiliere financiara si management al conturilor, dedicat sustinerii intreprinderilor micro, mici si mijlocii din Europa Centrala si de Est (ECE).



In Romania, iti oferim Solutii rapide si avantajoase prin Programele InvestEU, Redresare si Rezilienta (RRF) – SME Competiveness si Sustenabilitate.

Daca vrei sa-ti cresti afacerea, UniCredit Bank iti ofera acum credite cu garantie pentru a te dezvolta si a accesa noi oportunitati. Prin programele InvestEU si Programul de Redresare si Rezilienta (RRF) – SME Competiveness si Sustenabilitate, poti beneficia de finantare avantajoasa, fie ca ai nevoie de capital de lucru sau vrei sa investesti pe termen lung.

Instrumentul de garantare InvestEU

Prin InvestEU, UniCredit Bank iti ofera credite de capital de lucru (revolving si non-revolving), dar si finantare pentru investitii, toate sustinute de garantii avantajoase.

Afla cum poti obtine finantarea care sa-ti duca afacerea la urmatorul nivel, pe fiecare componenta a programului!

Sustenabilitate:

Finantari de pana la 7,5 milioane EUR per tranzactie*.

Garantie intre 30% si 80%, cu o perioada de maturitate intre 12 si 48 de luni pentru capital de lucru revolving si pana la 144 de luni pentru investitii.

Comision de garantare: 0,2% pe an, platit trimestrial.

Competente si Educatie:

Finantari similare, cu o garantie de pana la 70% si aceleasi conditii de maturitate (12 – 48 de luni pentru capital de lucru revolving si pana la 144 de luni pentru investitii).

Comision de garantare: 0%.

Inovare si Digitalizare:

Pana la 7,5 milioane EUR per tranzactie.*

Garantie între 30% și 80%, pe o maturitate de 12 – 48 de luni pentru capital de lucru revolving  si pana la 144 de luni pentru investiții.

Comision de garantare: 0,75% pe an.

Sectorul Cultural și Creativ:

Finantare si garantii similare celor din inovare și digitalizare.

Comision de garantare: 0,75% pe an.

*reprezinta expunerea maxima a beneficiarului cu garantii FEI sub Umbrela InvestEU/ sub RRF, cu exceptia clientilor Small Mid Cap. In cazul clientilor Small Mid Cap, suma de 7.500.000 EUR reprezinta expunerea maxima a creditelor cu garantii din Umbrela InvestEU + RRF, cat si orice ajutor financiar obtinut de beneficiar din Fondul InvestEU, conform declaratia pe proprie raspundere a acestuia (Cererea de finantare) 

Beneficiu pentru afacerea ta: Reducerea marjei de dobanda pentru tranzactiile garantate prin InvestEU, ceea ce inseamna ca vei obtine finantarea necesara la un cost mai mic si cu termeni flexibili. Daca vrei sa-ti dezvolti afacerea, aceasta este oportunitatea perfecta!

Programul de Redresare si Rezilienta (RRF) – SME Competiveness si
Sustenabilitate

Prin Programul de Redresare si Rezilienta UniCredit Bank te ajuta sa accesezi credite de capital de
lucru (revolving si non-revolving), sustinute de garantiile EIF. Daca vrei sa-ti cresti afacerea si sa devii mai competitiv, acest program iti ofera solutia perfecta!

 

Prin acest program, oferim credite de capital de lucru (revolving si non-revolving) pentru proiecte de
competitivitate si facilitati de credit pentru investii capital de lucru (revolving si non-revolving) pentru
proiecte de sustenabilitate.


Programul este disponibil pana pe 13.12.2026, oferind astfel o perioada extinsa pentru a accesa
finantarea.


Garantiile acopera intre 30% si 70% din valoarea creditului (50% pentru regiunea Bucuresti-Ilfov) pentru
care se aplica un comision in procent de garantare de 0,75% pe an, aplicat asupra diferentei dintre rata
standard si cea acordata in cadrul progamului.

Beneficiul pentru client: Reducerea marjei de dobanda, aplicata diferentei dintre marja standard si cea
garantata, permitand acces la finantare cu conditii mult mai avantajoase decat cele standard UniCredit ramane un partener de incredere pentru IMM-urile din Romania, oferind solutii personalizate si sprijin pentru dezvoltarea durabila si competitiva a afacerilor mici si mijlocii.

Garantii ale Bancii Europene de Investitii pentru Intreprideri Mari

Aceste garantii sunt oferite in cadrul Schemei de ajutor de stat și de minimis, pentru facilitarea accesului întreprinderilor eligible la finanțare prin instrumente de garantare din Fondul de Fonduri pentru digitalizare,  acțiune climatică și alte domenii de interes. Informatii despre Programul de Garantare finantat prin Programul National de Redresare si Rezilienta gasiti in prezentarea accesabila aici.

Vrei sa-ti dezvolti afacerea? UniCredit Bank este alaturi de tine!

In functie de sectorul in care activezi, UniCredit Bank iti ofera acum solutii de finantare adaptate nevoilor
tale. Daca vrei sa-ti cresti afacerea, iti oferim credite cu garantie EIF pentru capital de lucru sau
investitii astfel incat sa-ti indeplinesti planurile.

Contacteaza-ne si afla mai multe despre cum poti obtine finantarea potrivita pentru afacerea ta. Hai sa
construim impreuna succesul tau!

Spinning wheel animation

Loading

UniCredit Logo