Sustinem afaceri si organizatii non-profit care genereaza impact clar, real si masurabil pentru comunitate. Pe langa imprumuturi, oferim suport prin educatie financiara, impartasind povesti de succes si contribuim la o mai mare vizibilitate a acestora.

Rasplatim proiecte care demonstreaza un impact social clar prin beneficii financiare (granturi, rate de dobanda mai mici, etc.) si servicii suplimentare (mentorat, training, etc., ca parte a unei abordari tip plata pentru succes.

 

Finantarea de impact este un credit pe termen mediu-lung pentru proiecte si activitati care – pe langa beneficiul economic – au ca obiectiv generarea unui impact social pozitiv si masurabil si aici se pot incadra:

  • Companii cu orientare pe profit, care urmaresc in mod intentionat un obiectiv social pozitiv si masurabil

  • Companii non-profit care, chiar dezvoltand produse si/sau servicii pentru uz intern si doar partial pentru piata, reinvestesc profiturile obtinute pentru realizarea obiectului de activitate a companiei. Acestea sunt in special companii cu focus pe activitati filantropice, de sanatate sociala, culturala, sport si cercetare, urmarind in general interese sociale prin activitatea lor.

  • Parteneriate intre companii din sectorul public si cel privat, ce urmaresc sa genereze un impact social pozitiv si masurabil, in care prevaleaza proprietatea privata si/sau modelul de guvernanta.

 

Initiativele independente ale companiilor din sectorul public (de exemplu, institutii detinute, controlate, guvernate de stat, regiuni sau municipalitati), chiar daca tintesc binele comun, nu pot fi considerate finantari de impact, pentru ca obiectivul finantarii de impact este sa stimuleze si sprijine, cu implicarea sectorului public, crearea unei piete dedicate, al carei obiectiv este de a livra impact social tangibil.

 

Intre principalele sectoare tinta, UniCredit Romania se concentreaza pe activitati si proiecte care actioneaza si livreaza impact social in urmatoarele domenii:

  • Sanatate si stare de bine (wellbeing)

  • Bunastare

  • Locuinṭe sociale

  • Training si Educatie

  • Conservarea si restaurarea  mostenirii culturale si artistice, turismul social

  • Renovarea urbana a suburbiilor

  • Servicii de includere si reintegrare pe piata muncii a muncitorilor si persoanelor dezavantajate si vulnerabile

 

Alte sectoare pot fi de asemenea luate in considerare in masura in care produc impact social, dupa cum sunt acestea recunoscute de catre legislatia locala sau prin programele agentiilor supranationale care incurajeaza initiativele cu impact social. Totodata, tranzactiile individuale finantabile vor respecta criteriile de eligibilitate descrise mai jos. Tranzactiile care livreaza impact social in sectoare diferite de cele mai sus enumerate sunt conditionate de respectarea politicii de Social Impact Banking a Grupului UniCredit Bank.

 

 

Criteriile de eligibilite pentru evaluarea dimensiunii sociale:

 

  • Intentionalitatea – se refera la o investitie/ initiativa cu intentia de a genera rezultate sociale pozitive

  • Aditionalitatea - se refera la masura in care anumite rezultate sociale sunt produse ca urmare a activitatii/ proiectului finantat/e, care nu s-ar fi produs in absenta interventiei

  • Masurabilitatea – se refera la angajamentul partii finantate de a masura si raporta performanta sociala si progresul investitiei de impact finantate, asigurand transparenta si asumarea responsabilitatii asupra proiectului. 

  • Sustenabilitatea Financiara – se refera la capacitatea initiativei/ companiei de a  fi sustenabila economic si financiar. Cu alte cuvinte contrapartida trebuie sa aiba capacitatea de a genera suficient profit/ cash-flow derivand din business/ activitate, cat sa permita rambursarea datoriei.

Spinning wheel animation

Loading

UniCredit Logo