Despre oamenii din UniCredit

Peste 147.000 de angajati. 17 tari. O banca europeana de top.


UniCredit Bank este parte din UniCredit, un grup bancar puternic in care peste 147.000 de oameni din 17 tari au o singura misiune. Pentru noi, cel mai important este sa cladim impreuna un mediu de lucru prin care sa oferim valoare durabila tuturor clientilor nostri.

Incurajam diversitatea, activitatea noastra desfasurandu-se intr-un mediu multicultural, favorabil schimbului de idei.

Suntem o echipa formata din peste 3.000 de colegi, iar media de varsta, de doar 36 de ani, ne defineste dinamismul cu care actionam.

Una dintre prioritatile noastre o reprezinta dezvoltarea carierei angajatilor prin:

  • acces la posturi interne sau internationale in cadrul grupului UniCredit;
  • programe de dezvoltare si training customizate in functie de planurile individuale de dezvoltare;
  • implicarea activa a managerilor directi in identificarea si dezvoltarea potentialului fiecarui angajat, crescand astfel gradul de motivare a acestora.


Certificari obtinute

UniCredit Bank a fost certificata pentru al treilea an consecutiv, drept Top Employer Romania 2015, precum si Top Employers Europe 2015 de catre Corporate Research Foundation (CRF), institut independent de cercetare a standardelor de resurse umane si conditiilor de lucru in companiile europene. Mai multe detalii aici.

De asemenea, din 2010, la nivel local, UniCredit Bank este certificata ACCA Approved Employer de catre Association of Chartered Certified Accountants (ACCA), cea mai prestigioasa asociatie profesionala internationala in domeniul financiar contabil.


Cele doua distinctii internationale ne plaseaza intr-un grup restrans de companii care demonstreaza ca isi apreciaza si isi dezvolta angajatii la cele mai inalte standarde europene. Sunt o recunoastere deosebita a activitatii noastre continue de recrutare, dezvoltare si promovare a celor mai buni profesionisti din domeniu, obiectiv asumat pe termen lung.

Modelul nostru de competente

Stim ca pentru a avea succes este important sa ne adaptam mediului extern prin comportamente specifice, care sa faciliteze atingerea excelentei in tot ceea ce facem, cu precadre in satisfacerea nevoilor clientilor nostri.

Ca atare, managementul companiei a stabilit cinci fundamente cruciale pentru obtinerea succesului  si mentinerea statutului de banca de top.

Modelul de competente reprezinta cadrul pentru derularea activitatilor zilnice: ne ghideaza deciziile si felul in care indentificam solutii.

Acesta este adaptat in functie de profilul activitatii si folosit pentru a identifica acele comportamente pe care UniCredit le asteapta de la fiecare angajat in vederea atingerii obiectivelor.

Grija permanenta pentru client - Intr-un context economic provocator ne diferentiem prin livrarea de servicii de inalta calitate clientilor nostri. Pentru aceasta,  clientul  se afla in centrul activitatii noastre, concentrandu-ne in permanenta spre o relationare eficienta pentru a anticipa si intelege nevoile lui.

Executie si disciplina – Disciplina si un sentiment comun de prioritizare ne ajuta sa actionam in aceeasi directie si sa livram servicii competitive. Deciziile, odata ce au fost luate, sunt puse in aplicare fara intarziere pentru a obtine cel mai bun rezultat posibil.

Cooperare si sinergie - Suntem constienti de faptul ca dimensiunea europeana a grupului nostru reprezinta un atribut esential, iar diversitatea este una dintre cele mai importante valori. De aceea, simplificam in mod constant relatiile dintre diviziile, tarile si liniile de competenta ale grupului, pentru a putea exploata pe deplin potentialul nostru si a reusi astfel imbunatatirea oportunitatilor de afaceri.

Managementul riscului – Folosim o abordare proactiva, mai degraba decat o abordare reactiva, in evaluarea riscurilor, gestionarea asteptarilor clientilor si pentru imbunatatirea timpului de raspuns ca element esential pentru succesul nostru in viitor. Pentru a garanta si asigura renumele nostru pe piata bancara, cu totii suntem manageri de risc.

Dezvoltarea oamenilor si a companiei – Pentru a sprijini schimbarea indusa de solicitarile clientilor nostri, ne adaptam in permanenta prin regandirea produselor si serviciilor oferite. Liderii nostrii servesc drept modele si sunt totodata dezvoltatorii de cariera pentru angajatii nostri, fiind mereu preocupati de motivarea acestora de a se adapta la schimbare.

Global Job Model

“Global Job Model” este o parte integranta a structurii interne, ce urmareste simplificarea organizatiei noastre si ajuta la dezvoltarea transparenta a angajatilor in cadrul grupului. Reprezinta o descriere a tuturor pozitiilor din cadrul grupului, printr-un limbaj comun, facilitand astfel o intelegere clara a sarcinilor cheie, responsabilitatilor si competentelor necesare, oferind angajatilor o intelegere clara a locului in care se afla in structura organizatiei si ajutandu-i sa fie usor de identificat la nivelul grupului.


Global Job Model consta in:

  • catalogul pozitiilor la nivel de grup - cadrul standard pentru toate liniile de competenta din toate tarile acolo unde UniCredit este prezent, creand astfel un limbaj comun in definirea rolurilor si a responsabilitatilor.
  • clasificarea acestora in functie de nivelul de senioritate - impartita pe noua nivele, ce ajuta la evaluarea si clasificarea pozitiilor din structura organizatiei.

Invatarea este o experienta ce se desfasoara pe parcursul intregii noastre vieti, fiind esentiala pentru dezvoltarea personala si profesionala. In cadrul UniCredit Bank oferim angajatilor oportunitati si instrumente de invatare diverse in vederea dezvoltarii carierei, tinand cont de nevoile specifice ale fiecaruia.

Cursuri tehnice

Impreuna cu specialistii nostri, dezvoltam si livram cursuri tehnice ce raspund nevoilor de dezvoltare a cunostintelor tehnice identificate in cadrul organizatiei. 

Cursurile soft

Sunt cursuri pentru dezvoltare personala si vin in completarea cunostintelor tehnice necesare desfasurarii activitatii. Curricula de cursuri soft este una diversa,  in asa fel incat sa acoperim o paleta cat mai larga de abilitati necesare in cadrul activitatii zilnice. 

Programe si initiative manageriale

Dezvoltarea si construirea unei culturi de management in cadrul UniCredit Bank este unul din obiectivele noastre, astfel, dezvoltarea  abilitatilor manageriale si de leadership ale persoanelor din pozitii manageriale si pregatirea celor ce au potential sa devina manageri este pentru noi o prioritate. 

UniQuest

UniQuest este un program international axat pe dezvoltarea potentialului de leadership al tinerilor profesionisti din Grupul UniCredit. Este „o calatorie a inovatiei si invatarii” in cadrul careia participantii gestioneaza si finalizeaza proiecte reale de business, care ajuta la dezvoltarea abilitatilor de leadership si la dobandirea unei perspective largite.

Mentoring

Mentoratul presupune ca o persoana experimentata, cu o buna reputatie si empatica, "Mentorul",  ghideaza un alt individ - "Mentee-ul", in elaborarea si re-examinarea ideilor proprii, facilitand invatarea si dezvoltare profesionala.  In cadrul mentoratului, Mentorul impartaseste din cunostintele sale si experientele sale, contribuind la dezvoltarea profesionala a Mentee-ului.

Coaching

Coaching-ul este un proces flexibil prin care Coach-ul il sprijina pe Coachee (beneficiarul procesului) sa se cunoasca si sa se inteleaga mai bine, sa isi examineze valorile si motivatiile, sa identifice solutii la diversele probleme personale si profesionale, avand ca obiectiv de a ghida viziunea si a imputernici angajatul sa performeze la nivelul maxim sustinut de potentialul, atitudinile si abilitatile acestuia, depasind interferentele care pot impiedica acest lucru.

Red Library

Reprezinta un spatiu destinat studiului individual, in care colegii au acces la carti  din domenii variate: economie, comunicare, coaching, dezvoltare personala, leadership si management, dar si carti audio.

Invatare online

Platforma de invatare online, ce pune la dispozitia colegilor nostri cursuri din domenii variate, atat tehnice cat si soft, pentru diverse niveluri de pregatire.

Pe plan extern, dorim sa fim considerati o companie in care oamenii pot avea incredere.

Pe plan intern, dorim ca angajatii nostri sa se poata identifica cu valorile companiei, si impreuna, prin tot ceea ce facem, sa contribuim la crearea unui mediu de lucru remarcabil.

In consecinta, ne angajam in diferite activitati si proiecte pentru a incuraja conduitele ce respecta modelul nostru de valori si pentru a crea o atmosfera de transparenta, avand ca scop dezvoltarea profesionala a colegilor si evaluarea corecta a performantelor lor.

Mediul de lucru

Consideram ca mediul de lucru este parte naturala din viata noastra si doar atunci cand suntem multumiti de calitatea vietii noastre profesionale ne putem atinge potentialul maxim, atat profesional cat si personal. De aceea, incercam sa gasim noi modalitati de a aduce la locul de munca activitati provocatoare, amuzante si cu sens pentru colegii nostri, cum sunt:

  • Activitati sportive;
  • Ateliere de dezvoltare personala, impreuna cu specialisti din diverse domenii;
  • Evenimente dedicate sanatatii, in vederea promovarii si adoptarii unui stil de viata sanatos;
  • Evenimente dedicate frumusetii.

Parerea fiecaruia conteaza

Periodic, implicam toti colegii in vederea colectarii parerilor si sugestiilor acestora pentru a ne asigura ca suntem pe drumul cel bun in crearea unui mediu de lucru remarcabil.

"People survey" este sondajul ce se desfasoara in toate entitatile din cadrul Grupului UniCredit. Acest sondaj este pilonul de baza in cadrul initiativelor noastre de ascultare a opiniei angajatilor, pe diverse subiecte, cum ar fi: Leadership, Claritatea obiectivelor, Training si Dezvoltare, Colaborare, Reputatie. Rezultatele ne ajuta in identificarea oportunitatilor de imbunatatire a mediului de lucru si in implementarea de actiuni concrete.

Nivelul de angajament al colegilor nostri s-a imbunatatit constant in ultimii 4 ani, atingand un nivel de excelenta pe piata bancara europeana.

Cu o prezenta  in 17 tari europene, ne mandrim cu faptul ca suntem o banca cu adevarat europeana, promovand o cultura a internationalitatii si diversitatii. Aceasta diversitate este cea care sta la baza inovatiei noastre, creand plus valoare atat pentru clienti cat si pentru colegi. In acelasi timp, incurajam cooperarea internationala si diversitatea prin numeroase programe care nu numai ca evidentiaza valorile de baza si Modelul de Competente UniCredit, dar, de asemenea, ajuta la crearea viitorilor lideri si ambasadori ai UniCredit.

UniCredit are peste 147.000 de angajati in cele 50 de tari in care este prezent, din care in 17 desfasoara operatiuni bancare complete.

Mobilitate internationala

La nivel de Grup este implementat un program de Mobilitate Globala. Programul sprijina atat colegii care lucreaza in afara tarilor lor, precum si colegii care sunt implicati in activitati internationale. Prin instrumente special dezvoltate programul faciliteaza relocarea angajatilor si a familiilor acestora inca de la inceput, astfel incat acestia sa se bucure pe deplin de experienta internationala.

Diversitate

Pornind de la caractersitica  internationala a grupului, am ales sa ne concentram  eforturile noastre pe promovarea unei culturi a incluziunii. Acest lucru inseamna valorizarea diversitatii, asigurandu-ne in acelasi timp ca fiecare angajat are posibilitatea de a-si realiza pe deplin potentialul.

Mobile Banking
Mobile Banking

Ai propria sucursala UniCredit Bank in buzunar

Cu ZERO comision de administrare

| |
Spinning wheel animation

Loading